Pentru mulți, un somn bun este adesea un lux. Multor persoane le este foarte greu să se bucure de șase ore de somn neîntrerupt și, de aceea, decid să apeleze la medicamente.

O căutare rapidă pe Google îți va arăta o listă de medicamente pe care medicii le-ar prescrie, în mod normal, pentru a te ajuta să scapi de problemele cu somnul. Suplimentele de melatonină sunt un exemplu bun, iar acestea pot fi cumpărate fără rețetă medicală. Dar, dacă te lupți cu anumite afecțiuni care te împiedică să dormi corespunzător, este foarte probabil ca un medic să îți recomande anumite medicamente.

În timp ce aceste medicamente și suplimente sunt complet legale, substanțele sintetice sunt însoțite întotdeauna de dezavantaje. Deci, care este abordarea mai naturală? Canabidiolul!

O altă căutare rapidă pe Google îți va dezvălui numeroasele potențiale avantaje ale utilizării CBD. Însă, pentru acest articol, vom aprofunda efectele sale asupra calității somnului și modul în care acesta poate contribui la un somn profund și odihnitor.

De ce este important somnul?

Înainte de a analiza relația dintre CBD și somn, hai să vedem de ce somnul este atât de important. Răspunsul general la această întrebare este că ne ajută corpurile să se recupereze și să se refacă de pe urma acțiunii factorilor de stres zilnici. Cu toții suntem familiarizați cu senzația de oboseală și ceață mentală apărută după ce am dormit doar câteva ore.

Cu toate acestea, somnul face mult mai mult decât să ne ofere energia atât de necesară pe durata unei zile. Pentru început, contribuie la îmbunătățirea sistemului nostru imunitar și împiedică acumularea de kilograme, ajutându-ne, în același timp, să ne protejăm sănătatea mentală[1]. Obiceiurile adecvate de somn pot ajuta și la prevenirea diabetului de tip 2[2], a bolilor de inimă și a apetitului sexual redus[3].

După cum poți vedea, somnolența și iritabilitatea nu sunt singurele efecte ale unei „igiene de somn” necorespunzătoare. Dar, pentru a avea o înțelegere mult mai profundă, trebuie să învățăm cum funcționează ciclul nostru de somn.

Ce este ciclul de somn?

Somnul este un proces complicat. Există cinci etape ale ciclului de somn. Etapele 1-4 se încadrează în „mișcarea oculară non-rapidă” (NREM), în timp ce etapa 5 este faza de „mișcare rapidă a ochilor” (somnul REM).

Acest ciclu de somn durează aproximativ 90 de minute. Pe parcursul nopții, timpul petrecut în etapele NREM și REM se schimbă. Somnul netulburat este esențial. Între 4 și 6 cicluri consecutive este durata optimă de-a lungul unei perioade de 24 de ore.

Ce este ciclul de somn?

De obicei, este acceptat faptul că un adult are nevoie de 6-8 ore de somn pe noapte. O mică parte a populației, mai puțin de 5%, poate dormi doar cinci ore pe noapte fără a suferi efecte secundare cognitive și fizice.

Consecințele deficitului de somn includ efecte adverse multiple. Te poți aștepta la deteriorarea tuturor aspectelor sănătății și stării tale de bine.

Lipsa somnului și/sau somnul de calitate slabă te vor îmbătrâni prematur, îți vor compromite procesul de luare a deciziilor, îți vor reduce dramatic performanța sportivă și îți vor crește riscul de vătămări. Somnul indus de alcool sau droguri nu este niciodată somnul sănătos și reparator de care au nevoie mintea și corpul.

Cum influențează CBD-ul somnul

Acum putem purta o conversație despre rolul pe care l-ar putea juca CBD-ul în ciclul nostru de somn.

CBD-ul exercită o varietate de efecte asupra corpului și minții umane prin sistemul endocanabinoid (ECS) și prin alte canale. În ECS, CBD-ul are o afinitate slabă de legare pentru cei doi receptori principali de canabinoizi, CB1 și CB2, și, în schimb, promovează producția de neurotransmițători endogeni, precum anandamida. La rândul său, acest lucru ajută ECS-ul în promovarea homeostaziei - care poate fi realizată numai cu un somn sănătos.

Pe lângă ECS, CBD-ul se intersectează și cu serotonina, TRPV și alte tipuri de receptori, pentru a produce o cantitate neașteptată de alte potențiale efecte legate de dispoziție, percepția durerii și multe altele. Desigur, efectele CBD-ului pot fi greu de identificat, având în vedere statutul relativ nou al canabinoidului, dar acest lucru nu a împiedicat oamenii să utilizeze CBD pentru a se bucura de un somn mai bun.

Ținând cont de aceste lucruri, hai să vedem cum ar putea canabidiolul să susțină mecanismele responsabile pentru un somn sănătos.

  • CBD și insomnia

Ce au în comun toți insomniacii? Majoritatea, dacă nu chiar toți, gândesc prea mult. Aceștia suferă de o asemenea rumegare a gândurilor încât ajung să se foiască toată noaptea.

Alții se confruntă cu probleme de sănătate mentală, cum ar fi tulburarea de stres post-traumatic și depresia, care îi țin treji. Adaugă insomnia în această ecuație și vei obține o afecțiune exacerbată, care nu face decât să înrăutățească lucrurile.

În mod curios, cercetările recente sugerează că CBD-ul ar putea ajuta la ameliorarea unor tensiuni, ruminări și sentimente de nervozitate care provoacă și/sau contribuie la insomnie. Iată, ca exemplu, următorul studiu din 2019[4] efectuat pe 72 de participanți. După ce au luat 25 mg de capsule CBD în fiecare noapte, 79,2% dintre participanți au înregistrat o scădere a nivelurilor de anxietate după prima lună. În același timp, 66,7% dintre ei au observat o îmbunătățire a obiceiurilor lor de somn.

Mai mult decât atât, un studiu din 2014[5] realizat atât pe animale cât și pe oameni a arătat că CBD-ul ar putea asigura starea de veghe pe tot parcursul zilei. De asemenea, a contribuit la reducerea amețelii și a somnolenței în timpul zilei, de care mulți dintre noi suferim, dar pe care le considerăm a fi normale.

CBD și insomnia

  • CBD și stresul

Este firesc să te simți stresat în anumite momente din viață. Poate că ai un examen important sau poate că mai ai doar câteva zile până la participarea la primul tău turneu de arte marțiale pentru amatori.

Dacă însă nivelul de stres este atât de ridicat încât ajunge să fie debilitant, atunci ai o problemă. Stresul cronic poate duce la alte probleme, precum boli de inimă, probleme digestive și depresie. Poate avea chiar un efect[6] asupra chimiei creierului, care ar putea provoca probleme neurologice.

Dar, conform descoperirilor recente, CBD ar putea să reducă această tensiune prin atenuarea sentimentelor de nervozitate și frică care o însoțesc. Un studiu din 2011[7], de exemplu, a relevat o îmbunătățire a problemelor de anxietate de performanță la persoanele care suferă de fobie socială. Partea interesantă este că a demonstrat același efect chiar și la cei care nu suferă de această fobie, conform unui studiu din 2017[8].

Iată o altă descoperire fascinantă: CBD poate contribui eficient la învățarea fenomenului de extincție. Învățarea extincției este procesul de eliminare a fricii și anxietății prin eliminarea treptată a amenințării care declanșează astfel de emoții.

Într-un studiu din 2013[9] realizat pe 48 de participanți, s-a constatat că CBD-ul ar putea reduce amenințările stresului. Aceste efecte au fost observate chiar și la două zile după administrarea canabidiolului.

  • CBD și gestionarea durerii

În prezent, durerea cronică este mai mult o criză de sănătate decât o afecțiune izolată. De fapt, potrivit unui studiu din 2017[10], 1 din 4 europeni vârstnici suferă de dureri musculo-scheletice debilitante. De asemenea, în Australia, până la 80%[11] dintre pacienții internați în case de bătrâni suferă de dureri persistente.

Dar iată câteva vești bune: canabidiolul poate fi de ajutor și în acest caz. După cum a fost detaliat într-un studiu din 2006[12], aceste efecte benefice ar putea depinde de efectele CBD-ului asupra receptorilor CB2 din sistemul endocanabinoid, care sunt responsabili pentru suprimarea durerii și inflamației.

Odată ce acesta este consumat, CBD-ul acționează ca un agonist invers necompetitiv al CB2, ceea ce îi poate permite să inhibe[13] migrarea celulelor imune care produc inflamații.

Ulei CBD 10% (1000mg)
THC: 0.2%
CBD: 10%
CBD per picătură: 5 Mg
Purtător: Olive Oil

Cumpără Ulei CBD 10% (1000mg)

Există efecte secundare ale CBD-ului?

Răspunsul pe scurt este: da, există. În ciuda listei de potențiale beneficii, CBD-ul nu este lipsit de efecte secundare.

Dar aceste efecte secundare sunt minore și destul de rar întâlnite. Potrivit unui studiu din 2011[14], CBD-ul nu provoacă o modificare a aportului de alimente și nici nu cauzează catalepsie (cunoscută și sub numele de convulsii). De asemenea, nu afectează factori fiziologici, precum temperatura corpului, ritmul cardiac și tensiunea arterială.

Unele reacții adverse au fost observate in vitro (în afara unui organism viu, cum ar fi într-un vas Petri), și au inclus o reducere a capacității de fertilizare, inhibarea metabolismului medicamentelor hepatice și modificări ale viabilității celulare. Dar, în ceea ce privește oamenii, CBD este considerat sigur atât timp cât este consumat corect.

Ce fel de tip de CBD te ajută să dormi?

CBD-ul oral, sublingual sau inhalat va fi aproape întotdeauna mai eficient pentru somn decât CBD-ul aplicat local. La fel ca melatonina sau somniferele, de exemplu, consumarea CBD-ului îi permite să intre în sânge.

Trei tipuri principale de CBD sunt disponibile pentru consum: ulei/tinctură CBD, e-lichide pentru vapare și capsule. Consumul de uleiuri sau tincturi este cea mai simplă metodă. Tot ce trebuie să faci este să pui câteva picături sub limbă și să le ții acolo timp de aproximativ un minut. De obicei, va dura aproximativ 20 de minute până când îi vei simți efectele.

Pentru e-lichide, vei avea nevoie de un vaporizator. Avantajul este că nu durează decât cinci până la zece minute până când CBD-ul își va face efectele. Efectele capsulelor apar cel mai târziu, pentru că CBD-ul trebuie să treacă mai întâi prin sistemul digestiv și ficat, înainte de a se îndrepta spre sânge. Experții recomandă administrarea unei capsule cu aproximativ o oră înainte de culcare.

Crema cu CBD este utilă?

În ceea ce privește ameliorarea fizică locală, cremele CBD pot aduce anumite beneficii. Dar cam atât. Nu vor avea același efect ca CBD-ul administrat oral, pentru că nu sunt absorbite de fluxul sanguin.

Cu toate acestea, CBD-ul aplicat local oferă unele efecte calmante, mai ales dacă te confrunți cu dureri și sensibilitate. Astfel, și cremele CBD își au locul lor într-un ciclu de somn sănătos.

Utilizarea CBD-ului pentru somn

În această secțiune, ne vom concentra pe trei tipuri de CBD, care sunt cele mai eficiente în ceea ce privește asigurarea unui somn sănătos

  • Uleiul CBD

Pe lângă faptul că te ajută să adormi mai repede și mai adânc, uleiul CBD poate contribui și la un ciclu de somn-veghe mai sănătos. Ar trebui să te țină treaz în timpul zilei, în timp ce te condiționează să fii mai relaxat pe măsură ce se lasă noaptea.

În cazul în care cauți o marcă bună cu care să începi, Royal Queen Seeds are o linie de produse cu ulei CBD pe măsura nevoilor tale. Uleiurile noastre cu spectru complet sunt disponibile în diferite uleiuri purtătoare, inclusiv ulei de măsline, ulei MCT și ulei de semințe de cânepă. Concentrațiile variază de la 2,5-40% CBD.

Uleiul CBD

  • Capsule CBD

Uleiurile CBD sunt foarte bune, dar și administrarea acestora sub formă de capsule are beneficiile sale. Un beneficiu este faptul că vor lucra toată noaptea, mai ales dacă le iei la momentul potrivit, înainte de a merge la culcare.

Linia Royal Queen Seeds de capsule gelatinoase CBD include concentrații de 4-10% CBD și conține același ulei CBD de înaltă calitate precum gama noastră tradițională.

  • CBD pentru vapat

Avantajul principal al vaporizării CBD-ul este faptul că este practic. Dacă se întâmplă să suferi de nopți nedormite, câteva pufuri vor ajuta la calmarea minții și a corpului. Și, dacă se întâmplă să te trezești în mijlocul nopții, poți ajunge cu ușurință la vaporizator pentru un fum rapid.

CBD vs. somnifer

Nu toate somniferele sunt diabolice. Dacă sunt luate corect, acestea pot contribui la tratarea insomniei și a altor probleme. Dar, la fel ca în cazul altor substanțe sintetice, efectele pe termen lung ale unor astfel de medicamente pot afecta corpul.

CBD-ul, pe de altă parte, este un supliment simplu, care nu are toxicitate și efecte secundare dăunătoare. Conform acestei logici, este o alternativă mult mai bună în comparație cu somniferele.

Dar, înainte de a te arunca în lumea CBD-ului, asigură-te că îți consulți medicul înainte. Acesta ar trebui să îți poată spune tot ce trebuie să știi, inclusiv ce tip de CBD să iei, dozarea adecvată și orice efecte secundare posibile, în funcție de genetică și de medicamentele existente.

External Resources:
  1. Sleep and mental health - Harvard Health https://www.health.harvard.edu
  2. The Link Between Sleep and Diabetes https://www.webmd.com
  3. The Connection Between Sex and Sleep https://www.psychologytoday.com
  4. Cannabidiol in Anxiety and Sleep: A Large Case Series https://www.ncbi.nlm.nih.gov
  5. Potential Effects of Cannabidiol as a Wake-Promoting Agent https://www.ncbi.nlm.nih.gov
  6. Central effects of stress hormones in health and disease: Understanding the protective and damaging effects of stress and stress mediators - ScienceDirect https://www.sciencedirect.com
  7. Cannabidiol Reduces the Anxiety Induced by Simulated Public Speaking in Treatment-Naïve Social Phobia Patients https://www.ncbi.nlm.nih.gov
  8. Inverted U-Shaped Dose-Response Curve of the Anxiolytic Effect of Cannabidiol during Public Speaking in Real Life https://www.ncbi.nlm.nih.gov
  9. Cannabidiol enhances consolidation of explicit fear extinction in humans | SpringerLink https://link.springer.com
  10. Affective, behavior and cognitive disorders in the elderly with chronic musculoskelatal pain: the impact on an aging population - PubMed https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
  11. IASP global year against pain in older persons: highlighting the current status and future perspectives in geriatric pain - PubMed https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
  12. Cannabinoid receptors as therapeutic targets - PubMed https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
  13. The diverse CB1 and CB2 receptor pharmacology of three plant cannabinoids: Δ9-tetrahydrocannabinol, cannabidiol and Δ9-tetrahydrocannabivarin https://www.ncbi.nlm.nih.gov
  14. Safety and side effects of cannabidiol, a Cannabis sativa constituent - PubMed https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
Notă:
Conținutul este strict pentru scopuri educaționale. Informațiile furnizate provin din cercetări colectate din surse externe.

Ai împlinit 18 ani?

Conținutul ce se regăsește pe site-ul RoyalQueenSeeds.com este potrivit numai adulților și este destinat persoanelor majore.

Asigură-te că ai luat la cunoștință legile țării în care trăiești.

Dacă apeși INTRĂ, confirmi
că ai împlinit
18 ani.